П равителството на Великобритания ще гарантира заем от 1,5 милиарда британски лири на JLR, който ще отпусне търговска банка, за да помогне на производителя да се разплати с доставчиците си, засегнати от спирането на производството, предизвикано от кибератака. Последната е причина повече от три седмици от поточните линии на заводите на производителя да не излезе нито един автомобил.
JLR спря производството във всички свои заводи по света, след като стана мишена на хакери на 1 септември и все още не е започнала да произвежда автомобили. Освен че струва на JLR приблизително по 50 млн. британски лири седмично, това засегна сериозно доставчиците. Смята се, че около 150 000 души са заети в около 700 британски фирми, които доставят възли и детайли на JLR.
Правителството на Обединеното кралство ще гарантира заем за JLR, отпуснат от търговска банка, като средствата трябва да бъдат върнати за период от пет години.
Миналата седмица JLR успя да възстанови някои от своите ИТ системи след хакерската атака и започна да плаща на някои от доставчиците си – въпреки че заяви, че най-ранната дата за възобновяване на производството ще бъде 1 октомври. Хакерската атака принуди Land Rover да изключи вътрешните си компютърни системи в опит да защити данните от кражба. Това доведе до спиране на производството във всички негови заводи по целия свят, създаде проблеми с поръчките на части и задуши търговците на дребно.
В четвъртък, 25 септември, JLR потвърди, че „части от дигиталната ни собственост вече работят“, включително платежните ѝ системи, и компанията „сега работи за възможно най-бързото изчистване на натрупаните плащания към нашите доставчици“.
Дори ако JLR успее да възобнови производството на 1 октомври, пускането в експлоатация на всичките ѝ поточни линии за двигатели и автомобили може да отнеме месеци. Фирмата ще е загубила поне цял месец производство на автомобили. Въздействието върху обемите ще стане ясно, когато компанията публикува производствените си данни за тримесечието, но през трите месеца до края на септември миналата година тя е произвела над 80 000 автомобила.
Ефектът може да струва на JLR до 5 милиона паунда на ден, каза професорът по бизнес икономика Дейвид Бейли пред Autocar.